Sunday 22 October 2017

Oljekalenderhandelsstrategier


Råolja Futures Uppdaterad 18 juli 2016 Råolja är en av de bättre råvarorna att handla. Det är en mycket aktiv marknad och det är välkänt med investerare runt om i världen. Det finns vanligen ingen brist på nyheter för att få oljepriset att röra sig från dag till dag. Det ger många goda handelsmöjligheter, oavsett om du fokuserar på dagstransaktioner, eller du är en långsiktig näringsidkare eller investerare. Råolja är en av de mest omsatta råvarorna i världen. Priset på råolja påverkar priset på många andra tillgångar inklusive lager. obligationer, valutor och även andra varor. Detta beror på att råolja fortfarande är en viktig energikälla för världen. Råolja kontraktsspecifikationer: Ticker Symbol. CL Exchange. NYMEX Trading Hours: 9:00 AM - 2:30 PM EST. Kontraktstorlek. 1 000 amerikanska fat (42 000 gallon). Kontraktsmånader. alla månader (jan. - dec.) prisnotering. Pris per fat. Ex 65.50 per fat Tick Storlek. 0,01 (1) per fat (10,00 per kontrakt). Sista Handelsdag: Tredje arbetsdag före den 25: e kalenderdagen i månaden före leveransmånaden. C Cude Oil Fundamentals Light Sweet Crude Oil handlas på New York Mercantile Exchange (NYMEX). 34Light Sweet34 är den mest populära klassen av råolja som handlas. En annan oljeklass är Brent Crude, som huvudsakligen handlas i London. Råolja är det råmaterial som förädlas för att producera bensin, eldningsolja, diesel, jetbränsle och många andra petrokemikalier. Ryssland, Saudiarabien och USA är världens tre största oljeproducenter. När råolja raffineras eller bearbetas tar det cirka 3 fat olja för att producera 2 fat blyfri gas och 1 fat värmeolja. Råoljerapporter Huvudrapporterna för råolja är rapporten om VVM-vapenslager. Denna rapport släpps varje onsdag runt klockan 10.30 EST. Tips om handel med råolja Futures Priserna på blyfri gas och värmeolja kan påverka priset på råolja. Efterfrågan är generellt högst under sommar - och vintermånaderna. En mycket varm sommar eller väldigt aktiv körsäsong (för sommarsemester) kan öka efterfrågan på råolja och få priserna att röra sig högre. En extremt kall vinter orsakar ökad efterfrågan på värmeolja, som är tillverkad av råolja. Detta leder vanligtvis till att priserna flyttas högre. Titta på vädret i nordöstra, eftersom det är den del av landet som huvudsakligen använder eldningsolja. Titta på oljeproduktionsnedskärningar eller ökningar från OPEC. Volatilt marknad för råolja Futures Råolja kan vara en volatil marknad. Stora nyheter händelser kan hända över natten och orsaka priset på olja att ha stora gungor. Samma sak kan hända hela dagen, oavsett om det beror på en ekonomisk rapport eller spänningar i Mellanöstern. En snäv leveranssituation kan förvärra prisrörelsen. Utbud och efterfrågan dikterar självklart hur priset kommer att röra sig, men denna marknad rör sig ofta på känslor. Mycket av det kommer från det okända. Om spänningar eskalerar i Mellanöstern finns det ingen som berättar omfattningen av eventuella försörjningsavbrott. Traders reagerar ofta snabbt på nyheterna och sorterar sedan ut senare. Prisrörelser för råolja Anledningen till att priserna rör sig så snabbt är att näringsidkare som har korta positioner på marknaden tenderar att täcka snabbt. För att kunna göra detta måste de lägga order för att täcka. Denna köpvåg görs samtidigt som spekulanter hoppar ombord för att etablera eller lägga till långa positioner. Shortsna täcker snabbt eftersom risken är helt för stor om det verkligen är en stor utveckling som kan störa varor. Den vanliga tendensen är att oljepriset ska ha en kraftig stigning högre på oro i Mellanöstern. Då lugnar priserna och börjar röra sig om inte vi börjar se tydliga bevis på stora försörjningsavbrott. Att identifiera dessa köpvågor är mycket viktigt om du vill undvika att bli piskad i marknaderna på känslor. För det mesta tenderar råolja att vara en trendmarknad. Det finns vanligtvis en stor bias mot upp och ner. Handel från trendingsidan kommer säkert att hjälpa till att förbättra dina odds för framgång. Råolja tenderar också att fastna i långa räckvidd efter ett betydande drag. Om du kan identifiera dessa intervall finns det gott om möjligheter att köpa i den låga delen och sälja i high end. Jag gillar att handla avstånden tills det finns en klar breakout på något sätt. Värdet på den amerikanska dollarn är en viktig del i priset på olja. En högre dollar kommer att pressa oljepriset. En lägre dollar hjälper till att stödja högre oljepriser. Råolja tenderar också att röra sig nära aktiemarknaden. En växande ekonomi och aktiemarknad tenderar att stödja högre oljepriser. Men om oljepriset flyttar till högt kan det kväva ekonomin. Vid denna tidpunkt tenderar oljepriserna att röra sig mot aktiemarknaden. Detta blir vanligtvis en oro när oljan rör sig över 100. Dagshandel Råolja Framtider Råolja är en av favoritmarknaderna för framtidsdagshandlare. Marknaden reagerar vanligtvis mycket väl på svängpunkter och stöd - och motståndsnivåer. Jag gillar att spela studsarna av dessa nivåer när jag ser mer än ett av dessa nummer på samma nivå. Du måste se till att du använder stopp på den här marknaden, eftersom det kan göra väldigt snabba körningar vid en viss tidpunkt. Långtidsproducenten Mark Fisher, skrev en utmärkt bok om dagens handel med oljepremier, The Logical Trader. Det finns ingen brist på handelsmöjligheter i råolja från dag till dag. Marknaden är mycket aktiv och den har gott om volym. Akta dig för eventuella över natten rörelser som kan ta dig överraskning. Många av samma principer som gäller för aktieindexterminer gäller också för råoljeterminaler. Om du gillar att sälja e-mini SampP, kommer du förmodligen som råolja också. Råolja Futures Trends Råolja gick in på en björnmarknad i juni 2014 då priset var knappt 108 per fat på den aktiva månaden NYMEX råolja terminsavtal. I februari 2016 avskrivs priset till under 30 per fat. Konsekvenserna av råolje Futures Även om de inte handlar eller investerar direkt i råolja, följer investerare och handlare över hela världen priset på energikostnaden. När det gäller aktiemarknaderna är det så många företag som är involverade i prospektering, produktion, bearbetning och service av oljebranschen som rör sig i priset på råoljeffekten stora aktiemarknadsindex över hela världen. Råolja påverkar skuldmarknaderna av ett antal skäl. Oljeselskap kräver stora summor kapital för produktion och andra oljerelaterade projekt runt om i världen. Mängden pengar som lånas av banker till oljeindustrin är betydande. Under nedgången i oljepriset har standardvärdena på oljelänkar betydande inverkan på de totala skuldmarknaderna. Dessutom är många nationer runt om i världen beroende av råoljeintäkter. Därför kan förändringar i oljepriset direkt påverka statsskulden och valutanivåerna i producerande länder. När det gäller andra råvaror är energi en viktig kostnad för varor sålda komponent i produktionen. Därför påverkar priset på råolja direkt produktionskostnaden för andra råvaror. Medan konsumenterna inte köper råolja, är petroleumprodukter som bensin, eldningsolja, diesel och jetbränsle och andra grundläggande nödvändigheter för individer runt om i världen på daglig basis. Priset på råolja har en direkt inverkan på de flesta människor som bor i jorden. Råolje futures, eller derivat, återspeglar priserna på de fysiska petroleumsmarknaderna runt om i världen. Att förstå de fysiska flödena av olja från tillverkare till konsumenter är en nödvändig när det gäller att vara en kunnig näringsidkare eller investerare. Visa hela artikeln Fortsätt Reading. Trading Strategies for Crude Futures är en A-märkt BBB-logotyp BBB (Better Business Bureau) Copyright kopia Zacks Investment Research I centrum för allt vi gör är ett starkt engagemang för oberoende forskning och dela dess lönsamma upptäckter med investerare. Detta engagemang för att ge investerare en handelsförmån ledde till skapandet av vårt beprövade Zacks Rank-ratingsystem. Sedan 1986 har den nästan tredubblat SampP 500 med en genomsnittlig vinst på 26 per år. Dessa avkastningar omfattar en period från 1986-2011 och undersöktes och intygades av Baker Tilly, ett oberoende revisionsbolag. Besök prestanda för information om resultatnumren som visas ovan. NYSE - och AMEX-data är fördröjda minst 20 minuter. NASDAQ-data är minst 15 minuter fördröjd. Re: Råoljahandelstrategi Är dessa backtestade resultat Jag kan hitta bättre bakåtprövade resultat utan alltför stor svårighet genom kurvmontering, så det skulle inte vara värt mycket. Om de är framåtprovade resultat (det vill säga att du faktiskt handlade dem för ett år) är det lite annorlunda. Vad var: Inledande konto storlek vinst förlust genomsnittlig vinst genomsnittlig förlust Senast redigerad av Shakone 23 sep 2010 kl 01:02. Re: Råolja Trading Strategy 1) Om du känner att de är lönsamma, använd dem. Det är deras värde. 2) Om de var bra, varför sälja dem Bara våldta marknaden. Annars, om i verkligheten de är skit, bara ebay dem för 50 till älskvärda dårar. 3) Bara skicka upp detaljerna och analysera dem väl för dig. Marknaderna kan vara lösningsmedel längre än du kan hålla irrationella. Min utmaning för sporthandel: trade2winboardstrad. Challenge. html 23 september 2010, 2:10 pm Anslagen maj 2006 Re: Råolja Trading Strategy Med nära säkerhet kommer det att bli en daytrading-strategi, ATNP cirka 40, som har optimerats under perioden. Förhållandet mellan på varandra följande segrar och konsekutiva förluster är i allmänhet en ganska anständig förutsägare för sådana. 25 vinner till 5 förluster på den här. På en strategi som inte är överoptimerad, en som bara består av provresultat under en adekvat period, ser man normalt dessa två nummer närmare varandra. När som helst när jag ser en strategi med bara för många segrar i rad mot förluster i rad, så höjer detta mina riskflaggor. Du kan se att detta inte bara är en strategi som håller ställning tills den har en vinnare och sedan lämnar som topp till dal mot slutna handelsvinster är nära varandra. Den enda sak i detta som är förvirrande är påståendet om max DD över 20 år. Oavsett, det enda resultatet av en optimering är att se om strategin kan ge ett lönsamt resultat under perioden. Om det kan då kan vi fortsätta att testa. Om strategin inte kan då går det in i papperskorgen eftersom det inte finns något hopp för den kärnlogiken. Annars innebär optimerade resultat absolut ingenting i ordningen av saker. Man måste utföra många och adekvata och giltiga testprocedurer på strategierna. Du kommer säkert inte att tycka om vad du ser men du måste lägga det åt sidan och göra det ändå. Om du producerar strategier med avsikter att leasa dem eller sälja dem och inte göra den här typen av test i förväg så är du helt enkelt en charlatan och IMO en brottsling. Dagens handel med råolja Futures Day Trading Commodities med råolja Futures råolja Futures volatilitets erbjudanden En annan marknadspersonlighet än aktieindex futures. Här är några av de saker du behöver veta om handel med råolja i dag: Råolja är en av min favoritmarknad för futures för daghandel. Innan jag dyker in och delar med dig hur volatiliteten i råolja passar min risk tolerans för dagshandel och ger några diagram exempel bör vi granska några av specifikationerna för råolja Futures. Råolje Futures har månatlig utgång. Så vi varje månad handlar vi en annan kontraktsmånad, så man behöver veta när den första meddelandedagen och sista handelsdagen för råolje futures är för att alltid se till att vi handlar den rätta månaden med mest likviditet och undviker någon chans att komma in i leveranssituationen. Nästa är kontraktets storlek. Råolja futures är baserade på 1000 fat. För att vara ärlig från ett handelsdagsperspektiv är allt jag bryr mig att varje tick eller 1 cent fluktuation är 10 mot mig eller till min fördel per kontrakt. Det betyder att ett drag från 92,94 till 92,74 200. En annan faktor är handels timmar. När jag delar mina tankar med dig, 8 april 2013, handlar råolje futures på CME Globex-plattformen och handlar från 5 PM CDT till nästa dag klockan 16:00 CDT. Det är 23 av raka handels timmar. Jag rekommenderar definitivt inte daghandel denna marknad 23 timmar. Men det är bra att veta handelstiderna. Volymen i råolja terminer är ganska bra att handla enligt min åsikt. Medelvärde cirka 300 000 kontrakt per dag. En sista pekare som berörs är rapporten Energi Informationsverket (EIA) som normalt kommer ut onsdag klockan 9:30 CDT (på korta veckor, helgdagar etc. kommer denna rapport att tryckas till torsdag klockan 10 CDT). Jag berättar för mina kunder att denna rapport är alltför volatil och jag gillar att vara ute 5 minuter före och inte fortsätta handla 5 minuter tills rapporten kommer ut. Rapporten av sig förtjänar ett skrivande, men i korthet ger rapporten information om hur vår lagerhugg gör (supplydemand) och marknaden kommer att flytta baserat på siffrorna jämfört med vad som förväntades. Återigen som en dagförare är ditt främsta jobb att veta om denna rapport, när den kommer ut och enligt min mening stannar ute på marknaden under den här tiden. cannontradingtools2012-futures-kalender Vad gör råolja futures attraktiva för mig när det gäller daghandel är det faktum att rädsla och girighet intensifieras på denna marknad. Det skapar en mark för spikar, säljer offs och många gånger en flyktig, tvåsidig typ av handel. Jag har också sett stora rörelser hända i råolja terminer mycket snabbt. Jämför det med marknader som mini SP 500 futures eller T Bonds futures och du kommer att se högre volatilitet i genomsnitt. Kanske är det bristen på tålamod jag har märkt om mig själv ibland som lockar mig till denna marknad men jag gillar att min dag handlar i råolja inte länge. Jag får antingen slutat ut eller träffa mitt vinstmål, normalt inom 2-8 minuter. Ibland snabbare än det. Det här kanske inte passar alla, och det finns så många sätt att hantera framtidsutsikter (föremål för en hel bok.), Så man behöver först förstå sig när det gäller handel, tidsplan, riskkapital, nivå av disciplin etc. innan man försöker välja vilka marknader som ska handlas. På västkusten gillar jag tiderna från 6 AM till 10 AM (Pacific Time) för dag-trading denna marknad. Jag tror att det vanligtvis ger tillräckligt med drag, det här är tiderna med den mest aktiva volymen. Om du är en utländsk näringsidkare, kanske en europeisk tidszon, kanske du vill titta på Nordsjöns råolja, som handlar på ICE med fin volym och mycket action under den europeiska sessionen. Det jag personligen letar efter när dagens råolja futures är utmattning i att köpa försäljning och extrema överköpta överlåtna villkor. Jag letar efter vad vi kallar för trendrörelsen. Jag måste varna dig i förväg, att om du inte är disciplinerad nog att stoppa varje handel kan du bli skadad ganska dåligt, eftersom ibland räknaren som jag letar efter inte händer och marknaden kan göra ett annat stort ben mot mig. Jag gillar att använda en indikator som liknar RSI och normalt använder jag antingen volymdiagram eller intervalldiagram. Jag gillar volymdiagram bättre för kortsiktiga daghandel eftersom jag känner att när marknaden går snabbt får du en bättre visuell bild med hjälp av volymdiagram som väntar på ett diagram på 3 minuter för att slutföra till exempel. Också om marknaden är quotedadquot, låg volym och inte mycket rörelse kan du få falska signaler på tidskartorna bara för att tiden har gått och staplarna är färdiga. Alla ämnen ovan och under förtjänar ytterligare granskning men i den här inledande artikeln gillar jag bara att ge dig översikt över grunderna och kanske öppna ditt sinne för den här marknaden som en som du kan möjligen daghandel. Jag gillar att sätta upp min framtida handelsplattform med automatiserat mål och vinst som ska skickas till marknaden så snart jag går in i min handel. Vi har mer än några gratis handelsplattformar som kommer att uppnå det. Nedan är ett exempel på en bra dagshandel upprättad från 8 april 2013. Jag använde 18 ticks range bar diagram: Vad jag letade efter är en utmattning i att sälja, låt citerade barquot växla till grönt. Jag letade också efter REL-studien att gå under 15 och korsa sedan över 15. När det hände fick jag min signal i form av den gröna triangeln. Det för mig utlöste ett köp rätt runt 92.61. I mina inställningar gillar jag att ha 21 ticks resultatmål och 27 ticks stoppar förlust. I det här exemplet kunde jag ta mitt vinstmål. Om du gillar denna nyhetsbrev, vänligen dela RISKOPPLYSNING: Tidigare resultat är inte nödvändigtvis en indikation på framtida resultat. Risken för förlust i terminshandel kan vara väsentlig, noggrant överväga de inneboende riskerna med en sådan investering i ljuset av ditt ekonomiska tillstånd. Nedan är ett exempel på en misslyckad dagshandel upprättad från 8 april 2013 Mycket liknande som upprättats till ovanstående, förutom den här tiden gick räkningen inte ut och jag blev stoppad ganska nära dagens låga) -: RISK DISCLOSURE: Tidigare resultat är inte nödvändigtvis en indikation på framtida resultat. Risken för förlust i terminshandel kan vara väsentlig, noggrant överväga de inneboende riskerna med en sådan investering mot bakgrund av ditt ekonomiska tillstånd. Om du gillar en gratis provning av kartprogrammet och de studier som användes i exemplen jag delade, besök: cannontradingtoolsintraday-futures-trading-signaler För att sammanfatta hoppas jag kunde dela med dig: 1. Råolja som en annan möjlig marknad Att titta på för dag-handel. 2. Beskriv kortfattat några av kontraktens specsbehavior som relaterade till daghandel. 3. Snabbt röra om användningen av räkneutvecklingsrörelser i dagshandel med råoljepremier Observera att informationen i detta brev är avsedd för kunder, potentiella kunder och publik som har grundläggande förståelse, förtrogenhet och intresse för terminsmarknaderna . Materialet i detta brev är endast avsett och garanterar ingen vinst. Dessa är riskabla marknader och endast riskkapital ska användas. Tidigare föreställningar är inte nödvändigtvis en indikation på framtida resultat. Detta är inte en uppmaning till någon beställning att köpa eller sälja, men en aktuell marknadsvy som tillhandahålls av Cannon Trading Inc. Eventuella faktainnehåll som härrör från härrör från källor som tros vara pålitliga men garanteras inte med avseende på noggrannhet, Att vara komplett. Inget ansvar antas med avseende på något sådant uttalande eller med hänsyn till något yttrande som här anges. Läsare uppmanas att utöva sin egen dom i handel Daghandel kan vara extremt riskabel Daghandel är i allmänhet inte lämplig för någon med begränsade resurser och begränsade investeringar eller handelserfarenhet och låg risk tolerans. Du bör vara beredd att förlora alla de medel du använder för daghandel. Och ännu viktigare bör du inte finansiera daghandel med pengar som krävs för att möta din levnadskostnad eller ändra din levnadsstandard. Du bör vara försiktig med reklam eller andra uttalanden som betonar potentialen för stora vinster i daghandel. Daghandel kan också leda till stora och omedelbara finansiella förluster. Dagshandeln kommer att generera betydande provisioner, även om per handelskostnad är låg. Daghandel innebär aggressiv handel, och du betalar provision på varje handel. De totala dagliga provisionerna som du betalar på dina affärer kommer att öka till dina förluster eller minska ditt intäkter avsevärt. Dagshandel på marginalen kan leda till förluster utöver din ursprungliga investering. Handel har stora potentiella belöningar, men också stor potentiell risk. Du måste vara medveten om riskerna och vara villiga att acceptera dem för att investera i marknaderna. Det förflutna resultatet av något handelssystem eller metodik är inte nödvändigtvis en indikation på framtida resultat. Anmälan om stopp: Placeringen av kontingentordningar av dig eller din affärsrådgivare, såsom en lsquolsquoSTOP-LOSSrsquorsquo ELLER lsquolsquoSTOP-LIMITrsquorsquo BESTÄLLNING, INTE NÖDVÄNDIGT SKYDDAR DIN TILLSÄTTNINGAR TILL DE SÄRSKILDA RÄKENSKAPERNA, SOM MARKNADSVILLKOR KAN ANVÄNDA DET UNDANTAGET ATT UTFÖRA SÅDANA ORDERS . Cannon Trading Overview

No comments:

Post a Comment